Atsperes iekritiena regulēšana krosa motocikliem

Nav svarīgi vai tu esi svētdienas braucējs vai cīnies sacensībās par godalgotām vietām. Pirmais solis uz amortizācijas pielāgošanu braucējam ir atsperes iekritiena regulēšana, tas pie viena arī ļauj noskaidrot vai atsperes atbilst braucēja svaram. Lielākajā daļā gadījumu krosa/enduro motocikliem (125 – 500cc) standarta atsperes ir paredzētas braucējiem 75-85Kg.

Atsperes iekritiena regulācija aizmugurējam amortizatoram ļoti ietekmē motocikla uzvedību trasē.
Pārāk liels iekritiens nozimēs zemāku aizmuguri, moci “vazās” un tas nestūrēsies.
Pārāk mazs iekritiens un motociklam “purinās stūri”, aizmugure būs augstāka, būs sitieni uz bremzēšanos, ka arī būs problēmas ar iebraukšanu līkumos.
Abos variantos priekšējam ratam būs tendence izslīdēt.


Solis 1: Uzliek moci uz ķepas, lai riteņi nepieskartos zemei.1
Solis 2: Izmēra distanci starp dubļusargu un dakšu (fiksētiem puktiem).
Solis 3: Noņem moci no ķepa.
Solis 4: Izmēra distanci starp dubļusargu un dakšu, ko sauc par brīvo iekritienu. (Static sag)
Tā ir pavidu starp apmēram 25 – 35 mm.
Solis 5: Apsēdina braucēju uz motocikla braukšanas pozīcijā pilnā2 ekipējumā.
Solis 6: Veic tādus pašus mērījumus kā 2. solī
Solis 7: Atstarpi starp šiem diviem mērījumiem sauc par (Race sag).
Tā ir pavidu starp apmēram:
65cc:
70 – 75mm3
85cc:
85 – 90mm
125 to 650cc:
90 – 110 mm.

Racesag ir regulējams pievelkot vai atlaižot atsperes savilcēj uzgriezni, radot vairāk vai mazāk slodzi uz atsperi.

Parasti viens pilns uzgriezņa apgrieziens ietekmē iekritienu par ~ 3mm.

Svarīgi ir pārbaudīt atsperes iekritienu dažādos braukšanas apstākļos, jo tam ir ļoti liela ietekme.