Atsperes iekritiena regulēšana ielas motocikliem (baikiem)

Dārgākie amortizatori vai to tunings nebūs nekā vērti, ja atsperes nebūs atbilstoši noregulētas vai neatbildīs braucēja svaram, tādēļ sāksim ar atsperes iespriegojumu dakšai – motociklam ir jāiekrīt 25-30 mm ar savu svaru, bet ar braucēju ekipējumā mocim jāiekrīt ir 35-50 mm, atsperēm jābūt iespriegotām vienādi abos štokos.

Lielāks iespriegojums novērsīs dakšas izsišanos pie straujas bremzēšanas. Šo var pārbaudīt uzliekot plastmasas savilcēju uz dakšas trubas un maksimāli strauji sabremzēties – ja viss ir pareizi, jāatliek ir vēl 10 mm gājienam. Ja dakša izstrādājas pilnībā, tad jāpalielina iespriegojums.

Atbilstošs iespriegojums arī palielina izsvarojumu uz motocikla aizmuguri, kas dod labāku saķeri. Ja ir parāk liels iespriegojums, tad motocikls nestūrēsies, jo būs mazāks svars uz priekšējo riepu. Pārāk liels iespriegojums braukšanu arī padarīs cietāku un palielinās riepas nodilumu, jo tā strādās kā amortizators.

Samazinot iespriegojumu, lielāks svars tiek virzīts uz priekšējo riepu, kas nodrošinās vieglāku iebraukšanu līkumos. Tomēr uzliekot pārāk mazu iespriegojumu, dakšu atkal sitīs cauri uz bremzēšanu.

Savukārt aizmugurējam amortzatoram atsperes iespriegojums, tāpat kā dakšai, nosaka cik daudz motocikls iesēžas ar savu un braucēja svaru. Kopā ar braucēju, motocikla amortizatoram jāiesēžas aptuveni ~30-40 mm. Ar savu svaru motociklam jāiekrīt ir ~15-20 mm

Lielāks iespriegojums palielina motocikla aizmugures augstumu un tas ātrāk stūrējas/maina virzienu, taču ja tas ir pārāk liels, tad mocis kļūst nestabils.

Atsperes iekritiena regulācija

Solis 1:Iekritiena regulārija street

Uzliek moci uz ķepas, lai riteņi nepieskartos

zemei un izmēra distanci starp dubļusargu un dakšu

(fiksētiem puktiem).

 Solis 2:

Noņem moci no ķepas un izmēra distanci starp

dubļusargu un dakšu (Static sag):

Dakšai jāiekrīt 25-30 mm;

Amortizatoram 15-20 mm.

 Solis 3:

Apsēdina braucēju uz motocikla braukšanas pozīcijā pilnā ekipējumā.

Veic tādus pašus mērījumus kā 2. solī:

Dakšai jāiekrīt 35-50 mm;

Amortizatoram 30-40 mm.

Atstarpi starp šiem diviem mērījumiem sauc par (Race sag).

Protams, šie iespriegojumi atšķiras dažādiem ielas motocikliem, tomēr šis ir optimālais diapazons. Ja ir pieejama standarta informācija, tad jāvadās pēc tās vai individuāliem ieskatiem.

Ja nesakrīt iekritienu skaitļi, tad atsperes neatbilst braucēja svaram.